Ελλάδα
Ο σιδηρόδρομος επεκτείνεται ως το Ρίο – Κατασκευάζονται 4 στάσεις και 3 σταθμοί
Κατά την περιοδεία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Αχαϊα, παρουσία του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Γιώργου Καραγιάννη αλλά και του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστου Βίνη, υπεγράφη σήμερα στην είσοδο της σήραγγας Παναγοπούλα στην Αχαΐα, η σύμβαση για την κατασκευή του σιδηροδρομικού έργου στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο.
Ανάδοχος του έργου είναι η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-Μυτιληναίος. Το κόστος του έργου ανέρχεται στα 129,5 εκατ. ευρώ, ενώ οι εργασίες αναμένεται να διαρκέσουν 36 μήνες. Για το έργο έχει εξασφαλιστεί συγχρηματοδότηση από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από το ΕΣΠΑ 2014-2020, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη” (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ).
Η κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής και η εγκατάσταση σύγχρονων σιδηροδρομικών συστημάτων ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης με ETCS στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο που προβλέπει το έργο, αναβαθμίζει την ασφάλεια, τη μεταφορική ικανότητα του δικτύου και την καλύτερη εξυπηρέτηση και άνεση του επιβατικού κοινού.
Ειδικότερα, θα κατασκευαστούν:
– 28,8 χλμ. διπλής σιδηροδρομικής επιδομής,
– 4 σιδηροδρομικών στάσεων (Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Άγιος Βασίλειος),
– 3 σιδηροδρομικών σταθμών (Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα και Ρίο),
– ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων εντός της σήραγγας Παναγοπούλας,
– συστήματος αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1,
– συστήματος ηλεκτροκίνησης,
– συστήματος τηλεπικοινωνιών.
Σχετική ανάρτηση έκανε ο Πρωθυπουργός στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης:
Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή θα καταστήσει την Πάτρα πύλη εισόδου για τη χώρα και θα επιτρέψει την ασφαλή σύνδεσή της με την Αθήνα. Ταυτόχρονα, θα δώσει τη δυνατότητα το δίκτυο αυτό να χρησιμοποιηθεί ως προαστιακός σιδηρόδρομος, καλύπτοντας τις ανάγκες της ευρύτερης περιοχής. pic.twitter.com/Q6QWlTRrt1
— Prime Minister GR (@PrimeministerGR) November 22, 2022