Connect with us

Ελλάδα

«Πρεμιέρα» σήμερα της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας- Χατζηδάκης: «Μεταρρύθμιση με έντονο κοινωνικό πρόσημο»

Published

on

Από σήμερα, Παρασκευή 1η Ιουλίου, ξεκινά η πιλοτική λειτουργία της ψηφιακής κάρτας εργασίας που αρχικά αφορά 121.000 εργαζόμενους σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ της χώρας με περισσότερους από 250 εργαζόμενους. Στη συνέχεια θα επεκταθεί στις εταιρείες security, στις ασφαλιστικές εταιρείες και στη βιομηχανία. Στόχος είναι του χρόνου τέτοια εποχή να εφαρμόζεται στους κλάδους του τουρισμού και της εστίασης.

Ήδη χιλιάδες εργαζόμενοι σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ έχουν «κατεβάσει» στο κινητό τους τηλέφωνο την εφαρμογή myErgani app στην οποία περιλαμβάνεται ως επέκταση η ψηφιακή κάρτα εργασίας. Η εφαρμογή διατίθεται για συσκευές με λειτουργικό σύστημα android και iOS.

Παράλληλα ενεργοποιήθηκε η εφαρμογή CardScanner app που συνδέεται στο παραγωγικό ΠΣ Εργάνη. Οι εργαζόμενοι στις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ κατά την είσοδό τους στον χώρο εργασίας θα «σκανάρουν» στο Ergani CardScanner τον προσωπικό κωδικό QR code που εμφανίζει η εφαρμογή myErgani mobile app, προκειμένου να δηλώνουν την έναρξη και τη λήξη της εργασίας. Έτσι, με την ψηφιακή κάρτα εργασίας θα καταγράφονται αυτόματα οι ώρες εργασίας και οι υπερωρίες των εργαζομένων.

Με την ψηφιακή κάρτα εργασίας:

  •  Διασφαλίζονται τα συμφέροντα των εργαζομένων με την πλήρη καταγραφή των πραγματικών ωρών εργασίας. Υπενθυμίζεται ότι η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας αποτελεί πάγιο αίτημα της ΓΣΕΕ, που ικανοποιείται από τη σημερινή κυβέρνηση.
  • Δημιουργείται το πλαίσιο για διαφανείς και αποτελεσματικούς ελέγχους, καθώς οι ελεγκτές της Επιθεώρησης Εργασίας θα γνωρίζουν πριν τον έλεγχο πόσοι και ποιοι εργαζόμενοι πρέπει να βρίσκονται στον χώρο εργασίας.
  • Προστατεύονται από τον αθέμιτο ανταγωνισμό οι επιχειρήσεις που σέβονται τη νομοθεσία έναντι εκείνων που εφαρμόζουν πρακτικές μαύρης ή υποδηλωμένης εργασίας.
  • Κατοχυρώνονται τα έσοδα του ασφαλιστικού συστήματος από εισφορές

Η εφαρμογή myErgani mobile app παρέχει πολλές χρήσιμες στο σύνολο των εργαζομένων και όχι μόνο σε όσους εργάζονται στις επιχειρήσεις που υιοθετούν την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας. Μέσω της εφαρμογής,  ο εργαζόμενος, (αφού ταυτοποιηθεί με τη  χρήση των κωδικών του taxisnet) αποκτά πρόσβαση στην καρτέλα χρήστη, όπου είναι καταγεγραμμένα τα στοιχεία του ιδίου και του εργοδότη ή των εργοδοτών στους οποίους απασχολείται. Οι εργοδότες είναι ομαδοποιημένοι σε δύο κατηγορίες: Ενεργός και Παλαιότερος. Είτε απασχολείται σε έναν είτε σε περισσότερους εργοδότες ταυτόχρονα, η εφαρμογή δίνει την δυνατότητα παρακολούθησης της εκάστοτε εργασιακής σχέσης και των βασικών της χαρακτηριστικών, όπως οι εβδομαδιαίες ώρες απασχόλησης. Επιλέγοντας κάποιον από τους εργοδότες, προβάλλονται αναλυτικά στοιχεία του εργοδότη και της σχέσης εργασίας.

Παράλληλα, ο εργαζόμενος μπορεί να ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο για τις αλλαγές που πραγματοποιούνται στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ και τον αφορούν, μέσω προωθητικών ειδοποιήσεων (push notifications). Με στόχο τη διαφάνεια και την ολοκληρωμένη ενημέρωση του εργαζόμενου, η εφαρμογή παρέχει πρόσβαση σε όλες τις Δηλώσεις που υποβάλλονται από τον εργοδότη στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ (π.χ. έναρξη/λήξη απασχόλησης, μεταβολές/υπερωρίες/υπερεργασία, άδειες κ.ά.). Το ίδιο συμβαίνει και για τις πληρωμές από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στο πλαίσιο των διαφόρων δράσεων οικονομικής ενίσχυσης πληγέντων, ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κ.α.. Επίσης, υπάρχει και ειδική ενότητα για την προβολή σημαντικών ανακοινώσεων από τους διαχειριστές του Π.Σ. Εργάνη ή το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

«Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας που ξεκινά σήμερα για 121.000 εργαζόμενους σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ, σε πρώτη φάση, είναι μια επανάσταση στην αγορά εργασίας. Είναι μια μεταρρύθμιση με έντονο κοινωνικό πρόσημο. Διότι είναι η καλύτερη εγγύηση για τον σεβασμό του ωραρίου και των υπερωριών του εργαζομένου».

Αυτό δήλωσε σήμερα ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος με αφορμή την έναρξη εφαρμογής της Κάρτας από σήμερα 1η Ιουλίου στους συγκεκριμένους επιχειρηματικούς κλάδους, επισκέφθηκε κατάστημα σούπερ – μάρκετ στο κέντρο της Αθήνας, παρακολούθησε τον τρόπο λειτουργίας της Ψηφιακής Κάρτας και συνομίλησε με εργαζόμενους οι οποίοι για πρώτη φορά χρησιμοποίησαν την Κάρτα τους το πρωί, κατά την έναρξη του ωραρίου εργασίας τους.

Υπενθυμίζεται ότι η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας περιλαμβάνεται στην εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα myErgani app, η οποία διατίθεται για συσκευές με λειτουργικό σύστημα android και iOS. Επίσης διατίθεται στις επιχειρήσεις η εφαρμογή CardScanner app η οποία «διαβάζει» την Ψηφιακή Κάρτα του εργαζόμενου κατά την είσοδο και την αποχώρηση από την εργασία και διαβιβάζει σε πραγματικό χρόνο την πληροφορία έναρξης και λήξης της εργασίας στο ΠΣ Εργάνη. Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας εφαρμόζεται από σήμερα σε όλες τις τράπεζες καθώς και στα σούπερ – μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους.

Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας θα καταγράφεται η άφιξη και η αποχώρηση του εργαζόμενου από τη δουλειά σε πραγματικό χρόνο κι έτσι κανείς πια δεν θα μπορεί να κλέβει τις ώρες εργασίας και πρόσθεσε:

«Τα 8ωρα δεν θα μπορούν να δηλώνονται ως 4ωρα. Εμείς είμαστε αποφασισμένοι να επεκτείνουμε το μέτρο αυτό στο σύνολο της αγοράς εργασίας και στις μεγάλες και στις μεσαίες και στις μικρές επιχειρήσεις. Είναι ένα αίτημα της ΓΣΕΕ, το οποίο υλοποιεί αυτή η κυβέρνηση, εφαρμόζοντας πιστεύουμε μια κοινωνική πολιτική στην πράξη. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στηρίζει αυτό το μέτρο. Χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Είμαστε αποφασισμένοι να το προχωρήσουμε και του χρόνου τέτοιο καιρό να έχει εφαρμοστεί και σε άλλους κλάδους, όπως οι εταιρείες σεκιούριτι, η βιομηχανία, οι ΔΕΚΟ όπως και ο τουρισμός και η εστίαση, που είναι κλάδοι με μεγαλύτερη παραβατικότητα. Είμαστε δεσμευμένοι να προχωρήσουμε μπροστά προς αυτή την κατεύθυνση. Ο κόσμος δεν θέλει μεγάλα λόγια, διακηρύξεις και συνθήματα, θέλει συγκεκριμένο μετρήσιμο έργο. Αυτό είναι η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας και γι’ αυτό το λόγο θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους συνεργάτες μου, την Γενική Γραμματέα Άννα Στρατινάκη, τον Γενικό Διευθυντή Κωνσταντίνο Αγραπιδά και όλους εκείνους που συνετέλεσαν αυτό το δύσκολο τεχνικά έργο να γίνει πράξη».

Η Γενική Γραμματέας Εργασιακών Σχέσεων, Άννα Στρατινάκη, δήλωσε: «Μια μεγάλη ευχή στην ναυαρχίδα των μεταρρυθμίσεων, να είναι καλοτάξιδη η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας. Δίπλα στους εργαζόμενους. Θεμελιώνεται, ίσως, το σημαντικότερο όπλο απέναντι στην παραβατικότητα, το οποίο θα βοηθήσει την Επιθεώρηση Εργασίας στο έργο της αποφασιστικά. Θα βοηθήσει ταυτόχρονα όμως και τον υγιή ανταγωνισμό των επιχειρήσεων. Το μέτρο αγκαλιάστηκε.

Το Υπουργείο Εργασίας ευχαριστεί το σύνολο των επιχειρήσεων που σήμερα είναι στην πρώτη φάση λειτουργίας της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, δηλαδή τα σούπερ μάρκετ και τις τράπεζες, εργοδότες και εργαζόμενους.

Ήταν ίσως το πιο δύσκολο εγχείρημα το οποίο έχει γίνει πραγματικότητα, δύσκολο από άποψη επιχειρησιακή, θεσμική αλλά και σε επίπεδο πληροφορικής. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Υπουργείο, σε όλα τα στελέχη του, στον γενικό διευθυντή Πληροφορικής, στον γενικό διευθυντή Εργασίας και δεν θα παραλείψω φυσικά να αναφέρω την αμέριστη συμπαράσταση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Κυριάκου Πιερρακάκη.

Ο Υπουργός μας κάθισε στο πλάι μας όλο αυτό το διάστημα διότι ήταν ίσως ένα από τα μεγαλύτερα και πιο δύσκολα έργα που έχουν γίνει και αυτό ένεκα της ζωντανής εφαρμογής αναμετάδοσης δεδομένων στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ, το πιο σημαντικό στοιχείο όλης αυτής της διαδικασίας.

Άρα λοιπόν, όπως ακριβώς το είχε πει ο Πρωθυπουργός, ήδη εδώ και ένα χρόνο, αυτό το όνειρο γίνεται πραγματικότητα: Ο εργαζόμενος έχει ένα ακαταμάχητο όπλο στα χέρια του απέναντι στην παραβατικότητα και το νόθο ανταγωνισμό που δημιουργείται όταν υπάρχουν παραβατικά συστήματα στο πεδίο της αγοράς εργασίας».

Copyright © 2021 Rewindmag.gr