Όπως μεταδίδει από την Κωνσταντινούπολη ο ανταποκριτής του ΣΚΑΪ, Μανώλης Κωστίδης, ο τούρκος πρόεδρος τόνισε χαρακτηριστικά ότι «θέλουμε ειρήνη στο Αιγαίο. Αν όμως κάποιοι δεν θέλουν, τότε θα εφαρμόσουμε άλλο σχέδιο».

Αναλυτικά ο Εντογάν τόνισε: «Ο δικός μας ο οδικός χάρτης είναι φανερός. Ο οδικός μας χάρτης εστιάζεται στην ειρήνη. Σε αυτές τις θάλασσες δεν υπάρχει κάποια διέξοδος εκτός από την ειρήνη. Αν υπάρξουν κάποιοι που θέλουν να εμποδίσουν την ειρήνη, τότε θα αναγκαστούμε να εφαρμόσουμε διαφορετικό σχέδιο. Επιθυμία μας είναι μπροστά μας να μην εμφανιστούν τέτοια εμπόδια και το Αιγαίο να δώσει το δικό του μήνυμα ειρήνης στον κόσμο».

Σκληρή γραμμή στο Κυπριακό και στα εξοπλιστικά

Εν τω μεταξύ, ο Ερντογάν ξεκαθάρισε ότι θα επιστρέψει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων μόνο αν αναγνωριστεί η «ΤΔΒΚ» ως κράτος.

Ταυτόχρονα μίλησε και για τα εξοπλιστικά μιλώντας για ρίσκο: «Αυτοί που ασχολούνται με τα ανούσια εξοπλιστικά που είναι εναντίον της ισορροπίας στο νησί και στην περιοχή  θα πρέπει να το υπολογίσουν προσεκτικά το ρίσκο αυτών των ενεργειών τους. Η ειρήνη και η ασφάλεια των αδελφών μας στο νησί σημαίνει επίσης και την δική μας ειρήνη και ασφάλεια».

Απαισιοδοξία στα τουρκικά ΜΜΕ για τον εκσυγχρονισμό και την παραλαβή των F-16

Την ίδια ώρα απαισιοδοξία επικρατεί στην Τουρκία σε ότι αφορά τον εκσυγχρονισμό των F-16, καθώς ακόμα και το Κογκρέσο να πει το «ναι», η Τουρκία θα παραλάβει τα πρώτα F-16 το νωρίτερο το 2027. Για αυτό οι Τούρκοι εξετάζουν το ενδεχόμενο αγοράς Eurofighter από τη Βρετανία.

Όπως αναφέρουν στις αναλύσεις τους τα τουρκικά ΜΜΕ:

«Από την άλλη πλευρά, ακόμη και αν το Κογκρέσο των ΗΠΑ δώσει σήμερα το πράσινο φως στο αίτημα της Τουρκίας για τα F-16 Block 70, θα χρειαστούν μήνες για να αρχίσουν οι παραδόσεις. Στις εγκαταστάσεις της Lockheed Martin στο Greenville της Νότιας Καρολίνας, όπου κατασκευάζεται το μαχητικό αεροσκάφος F-16 Block 70, μπορούν να παράγονται τέσσερα μαχητικά αεροσκάφη F-16 Block 70 το μήνα.

Επί του παρόντος, η Ταϊβάν, η Ελλάδα, το Μαρόκο, η Σιγκαπούρη, η Νότια Κορέα, το Μπαχρέιν, η Βουλγαρία, η Ιορδανία, οι Φιλιππίνες και η Σλοβακία είτε έχουν ενεργές παραγγελίες για F-16 Block 70 είτε σχεδιάζουν να προβούν σε παραγγελίες στο εγγύς μέλλον. Αυτή τη στιγμή, η Lockheed Martin έχει έναν όγκο παραγγελιών περίπου 150 μονάδων για το F-16 Block 70. Ενώ η πρώτη παράδοση F-16 Block 70 έγινε φέτος τον Μάρτιο στο Μπαχρέιν.

Στην καλύτερη περίπτωση, προβλέπεται ότι θα χρειαστούν τρία χρόνια μέχρι να αρχίσουν οι παραδόσεις μαχητικών αεροσκαφών F-16 Block 70 στην Τουρκία. Είναι γνωστό ότι το «σχέδιο Β» της Τουρκίας σε περίπτωση που δεν δοθεί η έγκριση για τα F-16 Block 70 είναι το Eurofighter Typhoon… Ωστόσο, υπάρχουν και εκεί διάφορα ερωτηματικά. Θα μιλήσουμε για αυτά τα ερωτηματικά όταν έρθει η ώρα…».

Επανέρχεται το σχέδιο του Ερντογάν για δημιουργία διώρυγας στην Κωνσταντινούπολη

Εν τω μεταξύ, επανέρχεται το σχέδιο του Ερντογάν για τη δημιουργία διώρυγας της Κωνσταντινούπολη. Όπως αναφέρουν στις αναλύσεις τους στα τηλεοπτικά δίκτυα οι τούρκοι αναλυτές «το Kanal Istanbul θα είναι με τέλη διέλευσης. Ενώ τα πλοία στον Βόσπορο θα περιμένουν για πολλές ημέρες».

Όπως ανέφερε ο ακαδημαϊκός Μεσούντ Χακί Τζασίν: «Να ξεκαθαρίσουμε πως η διέλευση από την Διώρυγα της Κωνσταντινούπολης θα γίνεται με την πληρωμή τελών διέλευσης. Θα αναρωτηθεί κανείς γιατί να πληρώσει τέλη διέλευσης τη στιγμή που θα διασχίσει το Βόσπορο με λιγότερα χρήματα. Διότι όταν το πλοίο θα περιμένει για ημέρες εδώ ή στη Μαύρη Θάλασσα αυτό σημαίνει απώλειες χρημάτων πολλών εκατομμυρίων δολαρίων».

Ο Οζάϊ Σεντίρ, δημοσιογράφος εφημερίδας Milliyet, σχολίασε: «Το ενδεχόμενο της δημιουργίας ενός νέου Βοσπόρου δεν πρέπει να το εξετάσουμε μόνο για πολιτικούς λόγους, Υπάρχουν και παράμετροι όπως οι οικολογικές επιπτώσεις, τα ζητήματα του σεισμού. Αυτά πρέπει να εξεταστούν. Ένα από τα ζητήματα είναι αν η Κωνσταντινούπολη αντέχει κι άλλη αύξηση του πληθυσμού καθώς η Κωνσταντινούπολη δεν αντέχει άλλο πληθυσμό».

ΠΗΓΗ: skai.gr